ccMSV tour 2017

MSV Tour

9. - 13. října 2017, BRNO, MSV

Vydavatelství Trade Media International společně s BVV Brno, připravilo pro vystavovatele a návštěvníky veletrhu novinku. V patronaci časopisu Control Engineering Česko přinášíme MSV TOUR 2017 - organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE.

Jedná se o komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata. Vybrat si můžete celkem ze tří tras. První z nich se bude zabývat digitalizací továren a nese název Průmysl 4.0. Pokud vás více zajímá téma robotiky a kooperace mezi průmyslovými roboty a člověkem, zvolte trasu Robotizace – kooperace, bezpečnost a mobilita. Poslední trasa účastníky zatáhne do světa Automatizace.

MSV tour je jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat. Zajímavý program sestavíme za vás. A co je proto třeba udělat? Stačí se jen registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C. Pak už vás naše hostesky provedou bludištěm veletrhu a zažijete veletrh na vlastní kůži, ovšem v naší režii.

REGISTRACE 

 

Stále si nejste zcela jistí, že je pro vás MSV tour to pravé? Tak si přečtěte jak to vypadalo na AMPER Tour!

Premiérově se na letošním 25. ročníku veletrhu AMPER objevila novinka v podobě komentovaných prohlídek vybraných expozic pod taktovkou společnosti Trade Media International. Na jednu z „Amper Tour“ jsme se vydali, abychom zjistili, zda může být přínosem pro veletržního „turistu“, který se potřebuje jednoduše zorientovat v široké nabídce vystavujících firem z různých oborů.

Společně se zástupci průmyslových podniků, pro které byla tato novinka určena, jsme hned v první den brněnského veletrhu vyrazili na „tour“ za tématem „Automatizace“, o které dnes mluví snad už všichni, kteří to se svými podniky myslí pro léta budoucí naprosto vážně a zodpovědně. Pro úplnost dodejme, že další tematické trasy vedly světem „Průmyslu 4.0“ či „Údržby a diagnostiky“.

Na nervózní bloudění pavilony jsme mohli hned ze startu směle zapomenout, neboť se nás ujala sympatická a fundovaná průvodkyně, se kterou jsme postupně zavítali na celkem deset předem domluvených stanovišť. Na každém z nich nás čekal zástupce dané firmy, který byl připraven, že jeho prezentační čas činí přesně deset minut případně prodloužených o dotazy.

Každý z vystavovatelů k tomu přistoupil po svém. Někdo nám chtěl ukázat celkový průřez svým sortimentem pro automatizaci průmyslové výroby, jiný se zase zaměřil vyloženě na novinky a progresivní trendy. Tak tomu bylo třeba již na prvním stánku společnosti Bosch Rexroth, kde nám byly představeny nové technologie pro odměřovací systémy a elektropohony.

Během jednotlivých návštěv expozic bylo možné záhy vypozorovat efekt „sněhové koule“, kdy se k nám v návaznosti na poutavý výklad nenápadně přidávali zvídaví kolemjdoucí. Zástupci firem tak v některých případech mohli po našem odchodu k jinému stánku plynule pokračovat v prezentaci dalším zájemcům.

Poměrně silně byl v expozicích naší „tour“ zastoupen segment kolaborativních robotů, které jsou určeny do provozů, kde je žádoucí spolupráce člověka s robotickými systémy. V praxi jsme na stáncích firem jako Schunk, Stäubli či Pilz viděli především důmyslné ukázky toho, jak je řešena bezpečnost na moderních pracovištích.

V celkovém dojmu při naší cestě veletrhem se tak střídaly pocity úžasu nad tím, co dokáže lidská i umělá inteligence, s pocity rozpaků, zda jsme civilizačně vůbec schopni všechnu špičkovou techniku a vědu smysluplně využít. Zkrátka, je to výzva – a pořádná!

Jinak z hlediska „Amper Tour“ jako takové se jevila zcela optimálně doba deseti minut, které byly vyhrazeny pro každý ze stánků. Však to znáte, tam, kde se hovořilo jasně a atraktivně, běžel čas příliš rychle, a tam, kde řečník spíše uspával, se podezřele vlekl. Ve finále jsme však díky dobře nastavenému harmonogramu zvládli všech deset zastávek v předpokládaném čase.

Na místě je snad jen jediná výhrada, a to k délce trasy „Automatizace“, která trvala přibližně dvě a půl hodiny, takže v závěrečné fázi již pozornost a vitalita „turistů“ slábla. Avšak jinak panovala mezi účastníky jednoznačná shoda v pozitivním hodnocení novinky.

Pokud vám totiž někdo předem připraví na veletrhu program, který si sami nemůžete z nejrůznějších důvodů předem nastudovat, je to bezva servis, který bezesporu zvedá kvalitu veletržních akcí na vyšší úroveň. Ve složitém světě (nejen) inovací se díky „Amper Tour“ může vyznat i naprostý začátečník.

Autor: Tomáš Svoboda, publicista

Trade Media International

Jsme na sociálních sítích

RYCHLÝ KONTAKT   

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.